سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی حداقل است ، یکی در درجه اعلاء اخلاقیات است. وقتی ما می گوییم 70 ملییون آدم، خوب هستند، یعنی خوب هستند، اما در چه درجه ای از خوبی هستند؟  چه میزان از خوبی را دارند؟  ماکمال اخلاقیات مدنظرمان است یا به حداقل ها اکتفا می کنیم؟؟؟

یه نکته وتجربه و پیشنهاد:صاحب رایی می گفت :یک وقت جوانی فقط سلام می دهد، یک وقت سلام می دهد و احوال پرسی می کند ،ویک وقت سلام واحوال پرسی همراه بامحبت ویاری کردن دیگران است، هرسه اینها خوب است اما  آیا ما به حداقل ها اکتفا کنیم؟ مثلا در انتخاب شریک وهمنشین یک عمر درادامه زندگی مان؟؟

به هر حال مجردیم یا متاهل از اعمال خودمان سوال می شویم:

استادم می گفت درهیچ زمانی شیطان غفلت از فریبکاری نمی کند ، خداکند ماغافل ازوجودخود نباشیم ،اگرما به وسیله دانسته هایمان و اخلاقیاتی که ارزش دارد برای خودمان(وآنچه بلدیم چه کنیم ولی نمی کنیم وفقط حرف می زنیم )امرونهی به خود نکنیم شیطان به ما امرونهی می کند.

درهمه حال ما رهرو جاده ای هستیم .دراین  جاده ی دنیا که به سوی آخرت است  خیلی ها آمده اند به تباهی رفته اند واز همین جاده انبیا نیز گذشته اند و ره به منزل مقصودبرده اند (استاد انصاریان)  وماهم در این مسیر هستیم

انسان در همه لحظات و در هر مرحله ای از کمال , باید خود را به خدا بسپارد و از او طلب کمک نماید, و گرنه با اندک غفلتی ممکن است سقوط کند و در دام های نفس و شیطان که یکی از آنها خودپسندی است اسیر شود. از این رو پیشوایان معصوم (ع ) در دعاهای خود به درگاه خدا عرضه می داشتند: (اللهم لا تکلنی الی نفسی طرف عین ابدا)

نکته:تنها گناهی که مؤمن مرتکب نمی شود دروغگویی است ; زیرا دروغ با ایمان به خدا سازش ندارد.

استادم می گفت هرجا انسان فکر کند به کمال رسیده وکار تمام است نابود می شود؛ غرور برابر نابودی است نمونه بارز این گونه افراد که بعد از سال ها حرکت در راه حق با یک غرور و بی توجهی سقوط کرد, بلعم باعوراست .بلعم باعورا، عالمی از بنی اسرائیل بود که اسم اعظم را می دانست؛ ولی مورد فریب فرعون قرار گرفت و با حضرت موسی به دشمنی پرداخت. در سوره «اعراف» آیه 175 و 176 به وی اشاره شده است

هیچ زمانی خدا مارا به حال خود رها نمی کند خدا کند ما بی معرفت نباشیم به خدای خود. امام خمینی ره می فرماید:یک لحظه از خدا غافل نباشید.غفلت از مبدأ قدرت، انسان رابه هلاکت می رساند .

ازسایت پرسمان http://www.porsojoo.com  درباره بلعم باعورا کمک گرفته ام

سایت http://www.eshia.ir/  برای پرسیدن سوالات ومشاوره زنده اینترنتی دراختیار همه است

 

 


نوشته شده در  پنج شنبه 87/2/12ساعت  12:18 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فقط روزی یه دونه
بازی ها جدّی گرفته شده وجدّی ها بازی
از گرسنگی، تشنگی گله و شکایت نداشتند، بلکه از اینکه پرده حجاب از
رابطه من و خدا - سختی های زندگی
اگه امام الان کنارت بود
نگاه
حواست جمع باشد
آخر خوبی ها
اگر دعا کنم چه می شود
بر ضریحت ای امام مهربان
نظر امام خمینی (ره) درباره موسیقی
خانواده! خانواده! خانواده!
مَحَبَّةً مِنِّی‏
دو نوع آرامش در قرآن داریم یک آرامش مادی و آرامش معنوی
عین ا... الناظره
[همه عناوین(80)][عناوین آرشیوشده]