سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 سلام

 قرآن می‌گوید: «إِنَّا لَنَنْصُرُ رُسُلَنا» خوب، حالا ما که «رُسُلَ» نیستیم. ما مردم عادی هستیم. بعد گفته: «وَ الَّذینَ آمَنُوا» یعنی مومنین هم همینطور. «و الَّذینَ آمَنُوا» ما اگر یک حقی را، فهمیدیم حق است پایش ایستادیم، متلک گفتند، بایستیم. در مقابل متلک باید بایستید. بابا این حرف‌ها را نزن دیگر این حرف‌ها را... الان کارهای خیر می‌خواهی بکنی ممکن است از اطرافیانت هم متلک بشنوی.

می‌گوید: تو هنوز سال اول دانشگاه رفتی داماد شدی؟ خوب بله داماد شدم. اصلاً در دبیرستان هم کسی بتواند داماد شود، در دبیرستان هم داماد شود چه اشکالی دارد؟ تو سال اول نظری عروس شدی؟ بسمه تعالی بله! آخر دیپلمه‌ها عروس نشدند. خوب نشدند که نشدند. زود است. دهانش بوی شیر می‌دهد. حالا بچه است. این حرف‌ها چیست؟ آن کسی که این دختر را خلق کرده است، گفته: چه سنی ازدواج کند. حالا اگر خواستگار نبود و نیامد، خوب آن دیگر حالا، دست من نیست. اما بیاید و من رد کنم، به چه دلیل رد می‌کنی؟ دیپلمش را هنوز نگرفته، لیسانس نگرفته. من دائم این مثل را می‌زنم بلکه ایرانی‌ها دیگر همه این مثل را یاد بگیرند. 

 این دختر تشنه‌اش است. این پسر تشنه‌اش است. آب می‌خواهی؟ باشد انشالله لیسانست را بگیر آبت می‌دهم. ببین چقدر حرف زشت است. کسی تشنه‌اش است. بگویم: باشد بعد از لیسانس آب بخور. ازدواج یک عطش است. بعد از لیسانس یعنی چه؟ سربازی نرفته. خوب مگر سربازی مانع است؟ اصلاً عقد چه کار با عروسی دارد؟

«یکی از کارهای خوب مقام معظم رهبری که همه کارهای ایشان خوب است اینکه فرمودند:
سربازانی که نامزد دارند و ازدواج کردهاند نزدیک محل خود اعزام شوند که رفت و آمد برای آنها مشکل نباشد و فاصله زیاد نباشد.»
اجمالاً مدرک و مرگ کسی و سربازی و خواهر برادر بزرگ و همشاگردی و... نباید مانع ازدواج زود و آسان شود. و اگرفساد شود بدتر می شود
همسر هم به همسر مهر دارد منتها از بعد از عقد.

 عقد را آدم می‌تواند چند سال قبل از تشکیل خانواده انجام دهد. دختر و پسر همدیگر را بعد از گزینش و دقت عقد می‌کنند، عقد که شدند حالا بعد هم بچه‌دار شدن، اینها باشد هروقت پسر خانه داشت، استخدام شد، نمی‌دانم شغلی پیدا کرد. سربازی‌اش حل شد. پسر ممکن است 3،4 سال کارش طول بکشد، دختر ممکن است 3،4 سال کارش طول بکشد. به هم محرم باشند که هروقت خواستند همدیگر را ببینند، به گناه نیفتند. دنبال فیلم و نمی‌دانم ماهواره و نمی‌دانم هرزگی و خلاف و رفیق و اینها بیمه شوند.

چون همسر آدم را بیمه می‌کند. همسر، همسر را بیمه می‌کند. اینها همدیگر را بیمه کنند.

 بعد حالا تشکیل زندگی و بچه‌دار شدن برای بعد باشد. ما چرا اینها را به هم گره زده‌ایم؟ ما خیلی چیزها را به هم گره زدیم و این گره‌ها پایش به هیچ‌جا نیست. نه پایش به قرآن بند است. نه پایش به روایات... آداب و رسوم است. آداب و رسوم را خودمان درست کردیم. خودمان آداب و رسوم را درست کردیم. مگر می شود تالار نگرفت؟ بله! مگر می شود؟ بله!

ما خودمان مشکلش کرده‌ایم. هستند افرادی که دختر دارند و پسر دارند. فقط بشناسند که طرف، طرف سالمی است هیچ قیدی ندارند.

اینها هم دست دولت نیست. آخر دائم می‌گوییم: دولت بیاید یک کاری بکند. آخر این دختر من است. دولت بیاید یک کاری بکند؟

این مراسم و آداب و رسوم ازدواج که دیگر دست دولت... مجلس نمی‌تواند یک کاری بکند. مجلس چه کند؟

 مجلس یک کارهایی می‌تواند بکند. دولت هم یک کارهایی می‌تواند بکند. باید هم بکنند. انشالله خواهند کرد اگر نکردند.

 ولی والله بالله مشکل ازدواج هیچ ربطی به دولت ندارد. من خودم دختر دارم. می‌توانم با یک مهر کمی، او را شوهر دهم. ما فکر می‌کنیم که باید داماد را چهار میخ کرد. مثلاً اگر داماد را چهار میخ کنیم، آنوقت این داماد شما خواهد شد؟ دین ما دین خوبی است و متأسفانه بعضی جاها به آن عمل نمی‌شود.

ما قاطی کردیم. به جای اینکه بگوییم: جماد به فدای انسان! انسان‌ها را به فدای جماد می‌کنیم. داماد را رد می‌کنیم به خاطر اینکه گفت: 50 سکه. گفت: 10 سکه. گفت: 20 سکه. یک دامادی را که نمی‌شناسیم می‌گوییم:300 سکه، 400 سکه. یعنی دخترمان را با جماد عوض می‌کنیم.

 خوب این اشتباهی است که پدر و مادر می‌کنند. خوب پسر اولی که شناخته شده تر بود. پسر اولی که مومن‌تر بود. با تقواتر بود. فامیلش را می‌شناختی. خودش را می‌شناختی. از بن ریشه‌اش را می‌شناختی. این پسر را نمی‌دانی چه کسی است؟ 100 تا سکه داد دخترت را برد؟ دختر فروش هستی؟ معامله‌گر هستی؟

گاهی برخی میگویند: من! بروم دختر فلانی را بگیرم؟! پدرش فلان شغل را دارد! من میخواهم دختر معاون کارخانه … را بگیریم! به آنها باید گفت: ممکن است یک دختر گمنام، برای شما نسلِ خوبی بوجود آورد و یک دختر مشهور، نسل جانوری : خیلی روی این که پدرش چه نامی دارد یا چه آدمی دارد، حساب نکید. در ازدواج، عنوانها را کنار بگذارید. روی ارزش خودِ طرف فکر کنید، نه روی اینکه دختر کیست یا پسر کیست! انتخابِ همسر خیلی مهم است.
قرآن در انتخاب همسر می فرماید: محور را تفکر قرار بده. «وَ لَأَمَةٌ مُؤْمِنَةٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکَةٍ» بقره/221. کنیز باشد و ایمان داشته باشد بهتر از این است که آزاد باشد و بی دین باشد. دختر پاکی که بی جهاز باشد هزار برابر شرافت دارد بر دختری که جهازیه شاش خیلی است اما کمالاتش ضعیف است.

http://www.gharaati.ir/show.php?page=darsha   حجه الاسلام قرائتی برنامه درسهایی از قرآن

--------------------------------------------------------------------------

کرمان- خبرنگارکیهان:
رئیس سازمان ملی جوانان گفت: در کشور 12 میلیون جوان مجردند که برای ازدواج آنان به 6
میلیون واقعه ازدواج نیاز است.
حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمد جواد حاج علی اکبری در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان این مطلب افزود: سالانه 800 هزار ازدواج در کشور به وقوع می پیوندد و ما باید تمام ظرفیتهای
موجود را بسیج کنیم تا کیفیت و کمیت ازدواج را در کشور بالاببریم.
 وی به طرح سازمان ملی جوانان مبنی بر ایجاد خانواده های نیمه رسمی اشاره کرد و گفت: مفهوم این طرح این است که دختر وپسر با یکدیگر ازدواج کنند اما هریک تا زمانی که داماد بتواند زندگی
مستقل خود را تشکیل دهد در خانه پدر و مادر خود زندگی کند.
 حجت الاسلام حاج علی اکبری اولویت های سازمان ملی جوانان را هویت نسل جوان، ازدواج، اوقات فراغت و مشارکت دادن جوانان در امور مختلف دانست و تصریح کرد: باید ضمن میدان گشایی برای جوانان و مسئولیت دادن به آنان تربیت یک نسل مسئول را در دستور کار جدی خود قرار دهیم و
این امر نیز هم اکنون جزو سیره های دولت نهم و مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است.
وی با اشاره به جمعیت جوان کشور گفت: این مسئله نمایانگر آن است که جامعه ما سرشار از انرژی و ابتکار است و این برای جامعه ای مثل ایران اسلامی که آرمان های بزرگ بین المللی دارد، یک امتیاز بزرگ است.


نوشته شده در  چهارشنبه 87/8/1ساعت  9:58 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فقط روزی یه دونه
بازی ها جدّی گرفته شده وجدّی ها بازی
از گرسنگی، تشنگی گله و شکایت نداشتند، بلکه از اینکه پرده حجاب از
رابطه من و خدا - سختی های زندگی
اگه امام الان کنارت بود
نگاه
حواست جمع باشد
آخر خوبی ها
اگر دعا کنم چه می شود
بر ضریحت ای امام مهربان
نظر امام خمینی (ره) درباره موسیقی
خانواده! خانواده! خانواده!
مَحَبَّةً مِنِّی‏
دو نوع آرامش در قرآن داریم یک آرامش مادی و آرامش معنوی
عین ا... الناظره
[همه عناوین(80)][عناوین آرشیوشده]