سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام

بعضی از شعر های امام برای خانم فاطمه طباطبایی :

( ایشان که عروس امام هستند جهت حل مسائل درس فلسفه خود از امام کمک میگرفتند )
فاطی که فنون  فلسفه می خواند                      از فلسفه فاء و لام و سین میداند
امید من آن است که با نور خدا                           خود را ز حجاب فلسفه برهاند

فاطی ! به سوی دوست سفر باید کرد                از خویشتن خویش گذر باید کرد
هر معرفتی که بوی هستی تو داد                     دیوی است به ره ، از آن حذر باید کرد

فاطی ! تو و حق معرفت یعنی چه ؟!                دریافت ذات بی صفت یعنی چه ؟!
نا خوانده الف ، به یا نخواهی ره یافت               نا کرده سلوک موهبت یعنی چه ؟! منبع:روح الله
ما آدما باهرشکل و تیپ وعقیده ای وظایفی داریم، وظیفه داریم درست باشیم و درست زندگی کنیم یعنی هرکسی تو دل خودش دوست داره خوب باشه، اگه غیر این باشه داریم کج می ریم

حالا علاوه بر اون مسئولیت شخصی که رابطه ما با خدای ماست زندگی  اجتماعی هم داریم و مسئولیت های ما و مراوده با مردم درکنار ما است

یک قول: من أصلح بینه و بین ا... أصلح ا... ما بینه و بین الناس و من أصلح أمر آخرته أصلح ا... له أمر دنیاه

هر آنکس که رابطه خود وخدا را اصلاح کند، خداوند رابطه بین او و مردم را اصلاح خواهد کرد. و هر کس امور مربوط به آخرتش را پسندیده گرداند، خداوند کارهای دنیای او را صلاح خواهد بخشید.

آیه قرآن:فاستبقواالخیرات أین ما تکونوا یأت بکم اللّه جمیعاً. پس در خیرات پیشى بگیرید، هرکجا باشید خداوند همه شما را خواهد آورد.فاستقم کما امرت. تو ماموری استقامت و پایداری کن. سوره هود آیه 111

حدیث:(لا تَعْمَلُ شَیْئا مِنْ الخَیْرِ رِئاءا وَ لا تَدَعَهُ حَیاءا؛هیچ کار خیری را از روی ریا انجام نده و هرگز به بهانه شرم و حیا کار خیری را ترک مکن پیامبراکرم صلی الله علیه وآله)

کلام بزرگان: (گاهی اوقات در عبادات ریا می کنم و بعداً سخت رنج می برم، علاج آن چیست؟ ج: بسمه تعالی- علاج این است که ریا بکند، ولی اگر در مقابل شاه و گدا است، ریا برای شاه بکند؛ فافهم إن کنت من أهله. آیت الله بهجت .در سوره ملک مى خوانیم: «الّذى خلق الموت و الحیاة لیبلوکم ایکم احسن عملاً؛ او است که مرگ و زندگى را آفرید تا شما را بیازماید که کدام یک نیکوکارتر هستید».(2) در این آیه هدف از خلقت انسان آزمودن او دانسته شده، در سوره ذاریات آمده است: «و ما خلقت الجنّ و الانس الا لیعبدون؛ و ما جن و انسان را نیافریدیم مگر براى آنکه عبادت خدا را به جاى آورند».(3)
از آنچه گفته شد به روشنى معلوم مى شود که هدف از خلقت انسان آن است که در فرصت محدود زندگى دنیوى از سرمایه‏هاى وجودى خود بهره گیرد و بیشترین سودها را به دست آورد، زیرا انسان بیهوده آفریده نشده است.


نوشته شده در  دوشنبه 87/5/21ساعت  10:42 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فقط روزی یه دونه
بازی ها جدّی گرفته شده وجدّی ها بازی
از گرسنگی، تشنگی گله و شکایت نداشتند، بلکه از اینکه پرده حجاب از
رابطه من و خدا - سختی های زندگی
اگه امام الان کنارت بود
نگاه
حواست جمع باشد
آخر خوبی ها
اگر دعا کنم چه می شود
بر ضریحت ای امام مهربان
نظر امام خمینی (ره) درباره موسیقی
خانواده! خانواده! خانواده!
مَحَبَّةً مِنِّی‏
دو نوع آرامش در قرآن داریم یک آرامش مادی و آرامش معنوی
عین ا... الناظره
[همه عناوین(80)][عناوین آرشیوشده]