سفارش تبلیغ
پیشنهاد نام دامنه هاست ایران

 غافل کردن از مقدرات 
امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : از جمله چیزهایی که مغزهای باز جوان ها را مخدر و تخدیر می کند موسیقی است.موسیقی اسباب این می شود که مغز انسان وقتی چند وقت به موسیقی گوش کرد تبدیل می شود به یک مغز غیر آن کسی که جدی باشد انسان را از جدیت بیرون می کند و متوجه جهات دیگر می کند .تمام این وسایلی که در هر مملکتی رواج دارد همه برای این است که ملت خود را از مقدرات خودشان غافل کنند.

 بیرون آوردن از جدیت 
امام خمینی (ره)در مورد موسیقی می فرمایند : موسیقی از اموری است که البته هر کسی بر حسب طبع خوشش می آید لکن از اموری است که انسان را از جدیت بیرون می برد و به یک مطلب هزل می کشد . دیگر یک جوان که عادت کرده روزی چند ساعت با موسیقی سروکار داشته باشد و اکثر اوقاتش را صرف بکند و پای موسیقی بنشیند و اینها از مسائل زندگی و از مسائل جدی به طور کلی غافل می شود عادت می کند همانطور که به مواد مخدر عادت می کند دیگر نمی تواند یک انسان جدی باشد که بتواند در مسائل سیاسی فکر کند فکر انسان را موسیقی طوری بار می آورد که دیگر انسان نتواند در غیر همان محیط مربوط به شهوت و موسیقی فکر بکند.

 در مورد تلویزیون 
امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : نباید دستگاه تلویزیون طوری باشد که 10 ساعت موسیقی بخواند و جوان هایی که نیرومند هستند از نیرومندی آنها کاسته شود و به یک حال خمار و خلسه آور تبدیل شوند مثل همان تریاک موسیقی با تریاک فرقی ندارد.

 حذف موسیقی
 امام خمینی (ره) در مورد موسیقی می فرمایند : اگر بخواهید مملکتتان یک مملکت صحیح باشد موسیقی را حذف کنید نترسید که از اینکه به شما بگویند کهنه پرست شده اید.باشد ما کهنه پرستیم همه این کلمات نقشه است برای اینکه شما را از کار جدی عقب بیندازند .این که می گویند اگر چنانچه موسیقی در رادیو نباشد آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند بگذارید از جای دیگر بگیرند.شما عجالتا آلوده مباشید آنها کم کم برمی گردند به اینجا . این عذر نیست که اگر موسیقی نباشد در رادیو آنها می روند از جای دیگر موسیقی می گیرند حالا اگر از جای دیگر می گیرند آیا ما باید به آنها موسیقی بدهیم!ما باید خیانت کنیم!موسیقی خیانت است به یک مملکت و خیانت است به جوانهای ما این موسیقی را حذفش کنید آن را به طور کلی عوض کنید و یک چیز دیگری بگذارید که آموزنده باشد .کم کم مردم و جوانها را عادت به امور زندگی بدهید از آن عادت خبیثی که داشتند برگردانید . آنهایی را که می بینید می گویند اگر تلویزیون موسیقی پخش نکند می رویم سراغ موسیقی برای این است که اینها عادت کرده اند.    صحیفه نور جلد 8 صفحه 197 تا صفحه 201


نوشته شده در  چهارشنبه 89/3/5ساعت  4:30 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام. استادم می گفت شیطان از راهی وارد نمی شود که ما بفهمیم و نه بگوییم  آقای قرائتی می گفت گناه از نرمش شروع
می شود: 
 حـــالــا تـــو بـــــرو فقـــط بــرو ! خب تو که مواظب هستی هرجا که باشی!!! تازه دیشب هم که دعا خوندی،عصری هم می خوای بری مسجد، کلی کارهای خوب دیگه هم داری و چه نیت های خوبتری که در پیش نداری...
حـــالــا تـــو بـــــگو فقـــط بــگو !برای اصلاحه،مصلحتی است،اگر هم درست نبود بعدا شجاعانه اصلاح می کنی!!!؟
حـــالــا تـــو بـــــبین فقـــط یه لحظه دقیق! برای امر به معروفه و اطلاع بهتراز وضع جامعه!!!؟
حـــالــا تـــو بـــــخور فقـــط یه لقمه ! زشته آخه حالا بعدا با باباش هماهنگ می کنه که از تو جیبش پول برداشته!!!؟
حـــالــا تـــو بـــــشنو فقـــط بــشنو! که طفلی دلش سبک شه، هی مرد و زن و غیبت و تهمت نکن بشنو شاید ثواب هم داشت!!!؟
دلائلش شاید:
تربیت غلط
آموزش ناقص خوبی ها و شناساندن قبح بدی ها
اکتفا کردن به حداقل ها در دین و گاهی عادی جلوه دادن بعضی گناهان
خانواده! خانواده! خانواده!


نوشته شده در  چهارشنبه 89/2/1ساعت  1:0 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

قرآن یک آیه دارد که می‌گوید: ای پیغمبر! ... «لَوْ أَنْفَقْتَ ما فِی الْأَرْضِ جَمیعا...» «لَوْ»‌یعنی اگر. «أَنْفَقْتَ» انفاق! «أَنْفَقْتَ» یعنی اگر انفاق کنی، انفاق کنی یعنی اگر خرج کنی، «ما فِی الْأَرْضِ جَمیعا» اگر همه‌ی آنچه در زمین است خرج کنی، «ما أَلَّفْتَ بَیْنَ قُلُوبِهِم‏» (انفال/63) تو بین قلوبشان نمی‌توانی الفت بیاندازی. پیغمبر! دل‌ها دست خداست...
«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوب‏»...اینطور نیست که اگر عروس خودش را آرایش کند، داماد خیلی دوستش داشته باشد. خیلی‌ها هزار رقم خودشان را درست می‌کنند و در خیابان می‌آیند، کسی هم دوستشان ندارد.
فکر می‌کنیم که اگر خانه‌مان چنین شد، نزد مردم عزیزیم، اینقدر خانه شیک در روستاها ساختند،‌ که عزیز شوند و همان مردم روستا فحششان دادند. تو با سنگ مرمر نمی‌توانی محبوبیت پیدا کنی...
اگر بناست که درس هم بخوانیم در دانشگاه و دکتر شویم، یا در حوزه که فقیه بشویم، قصدمان قربت باشد. فکر نکنیم که اگر دکتر شدیم، عزیزتر هستیم. خیلی‌ها هم مدرک دکترا هم می‌گیرند و باز عزتی که باید داشته باشند، ندارند. می‌بینی در یک محله، همین آقای دکتر اگر خدای ناکرده، اگر خدای ناکرده، اگر خدای ناکرده از دنیا برود،  50 نفر هم تشییع جنازه‌اش نمی‌آیند. و حال اینکه اگر فلان آدمی که دکتر نیست بمیرد، محله از جا کنده می‌شود.
دل‌ها دست مدرک نیست. دل‌ها دست پول، دست زور، دست آرایش، دست سنگ مرمر نیست. دل‌ها دست خداست. قرآن می‌گوید کجای کار هستی؟ چرا خط را گم کرده‌ای؟ «مَحَبَّةً مِنِّی‏» (طه/39) آیه‌ی قرآن است.
یعنی محبت از من است. «فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النَّاسِ تَهْوی إِلَیْهِم‏» (ابراهیم/37) خدایا تو دل‌ها را به سمت کعبه حرکت بده! «وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَة» (روم/21) «جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَة» عروس و داماد را باید خدا بینشان مودت قرار بدهد. اینطور نیست که اگر عروس زیبا باشد و داماد هم خانه و ماشین و تلفن داشته باشد، حتماً زندگیشان بیخ داشته باشد. ممکن است داماد سوپردولوکس، عروس سوپرسه لوکس، اما بعد از دو ماه بهم می‌خورند. «جَعَلَ» یعنی خدا باید قرار بدهد. «فَاجْعَلْ» خدا قرار بدهد. «مِنِّی» خدا باید قرار بدهد. دل دست خداست. کدخدا را ببین، ده را بچاپ. خدا را ببین دل را بچاپ! بعضی‌ها نمی‌فهمند...

از سخنرانی حجه الاسلام قرائتی


نوشته شده در  سه شنبه 88/12/18ساعت  11:32 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

قرآن می‌فرماید بعضی علم‌ها مضر هستند «وَیَتَعَلَّمُونَ مَا یَضُرُّهُمْ وَلَا یَنفَعُهُمْ» البقرة/102 یاد می‌گیرند، بعضی دانستی‌ها ضرر دارد قرآن می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَسْأَلُوا عَنْ أَشْیَاءَ إِنْ تُبْدَ لَکُمْ تَسُؤْکُمْ» المائدة/101 خیلی چیزها را آدم بداند بدتر می‌شود بهتر است که ندارند اصلاً علت اینکه اولیاء خدا مخفی هستند اینست که آدم احتیاطاً به همه سلام کند شاید اولیاء خدا توی اینها باشند کدام عبادتت قبول شد؟ آدم نداند بهتر است که احتیاطاً همه کارهای خیر را انجام دهد چه گناهی پاگیر می‌شود؟ باز این خوب است که آدم همه گناهان را انجام ندهد اینکه آدم نمی‌داند چه گناهی او را گیر می‌اندازد و چه عبادتی او را نجات می‌دهد اولیاء. . . کدام کارهایش قبول است، کدام دعایش مستجاب می‌شود کدام کارهایش قبول است آدم نمی‌داند شب قدر کدام است نمی‌دانیم.

دو تا وسیله‌ی آرامش در قرآن ذکر شده است. . . چیزی که روز به روز در دنیا بدتر می‌شود در همه کشورها، دغدغه‌های اضطراب دلهره ناامنی سوءظن یعنی تکنولوژی پیش رفته است اما آرامش پیش نرفته است دوای آرامش چیست؟

 دو نوع آرامش در قرآن داریم یک آرامش مادی و آرامش معنوی آرامش مادی،

 آرامش معنوی قرآن می‌فرماید «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» الرعد/28 ألا یعنی توجه کنید این پیداست مردم غافل هستند به این نمی‌رسند مثل اینکه می‌گویی حواست را جمع کن گوش گوش گوش این ألا یعنی توجه کنید نگفته(تطمئن القلوب بذکر الله) اگر اینرا می‌گفت یعنی دل به ذکر خدا آرام می‌گیرد به چیز دیگر هم آرام می‌گیرد اما می‌گوید «بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» یکوقت می‌گویند تو را دوست دارم فرق می‌کند با اینکه بگویم دوست دارم تو را توی این انحصار نیست یعنی تو را دوست دارم چیز دیگری را هم دوست دارم اما اگر گفتم تو را دوست دارم این یعنی فقط تو را می‌گوئیم(إیاک نعبد) این فرق می‌کند تا بگوئیم(نعبد ایاک) این یعنی تو را بندگی می‌کنم ممکن است بنده پول هم باشم بنده زور هم باشم بنده مقام و شهوت هم باشم اما اگر گفتم(إیاک) یعنی فقط تو را، فقط با یاد خدا دل آرام می‌گیرم اگر با دلار آرام بود الان قارونهایی که اطراف ما هستند باید آرامش داشته باشند که ندارند
 دلار آرامبخش نیست تکنولوژی آرام بخش نیست فقط یاد خدا آرام بخش است فقط امام بود که در وصیت نامه‌اش نوشت من با دلی آرام و نفسی مطمئن. . . کدام رئیس جمهور وقتی می‌خواهد از دنیا برود می‌گوید من با دلی آرام و نفسی مطمئن وارد قبر می‌شوم همه‌شان می‌ترسند یک نفر روی کره زمین دیدیم اگر ما امام خمینی را نمی‌دیدیم

آرامش معنوی فقط یاد خداست آرامش مادی چیه؟
قرآن می‌فرماید همسر بگیرید «لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا» الروم/21 سکینه یعنی آرمش، (لتسکنوا) نماز آرمبخش است همسر هم آرامبخش است پیغمبر فرمود من از دنیا هم زن را دوست دارم و هم نماز را قبلاً ما نمی‌فهمیدیم یعنی چه، آخر زن و نماز یکی‌اش عرفانی است جنسی است مسئله جنسی با مسئله عرفانی چطور. . . اسفناج و گلابی را خدا چطوری پیوند زده است؟
 بعد دیدیم هر دو یک خاصیت دارند «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنْ الْفَحْشَاءِ» العنکبوت/45 همسر هم(تنهی عن الفحشاء و المنکر) یعنی هر دو خاصیت‌اش یکی است
حالا نه یعنی هر کس عوض نماز دو تا زن بگیرد بگوید خوب من. . . هر کدام از یک. . . منتهی من دیشب فکر کردم فرق بین(تطمئن و سکون) چیه دیشب فکر کردم عقلم نرسید حوصله تحقیق هم نداشتم اینرا حالا اگر علما نشسته‌اند پای تلویزیون ببینند فرق‌اش چیه که راجع به نماز می‌گوید اطمینان یعنی آرامش(تسکنوا) هم یعنی آرامش، چرا اینجا واژه اطمینان بکار برده اینجا واژه سکینه، این هم حتماً یک اثری دارد چون قرآن جوری است که ریزه کاریها یک نکته توی آن هست واو آن و نقطه‌اش یک چیزی توی آن هست.
 یک زن می‌تواند هم اسلام هم ایمان تواضع توبه عبادت همه صفات در یک خانم جمع می‌شود اما در یک خانم نمی‌شود هم باکره باشد و هم بیوه چون اینها فرق می‌کند وسط آن یک واو دارد...راجع به همسر گفته(تسکنوا) فرق بین اطمینان یعنی آرامش سکینه هم یعنی آرامش، این دو تا واژه چیه؟ ما باید دو تا کار بکنیم، آقا یک چیز بگویم مشکل جوانهای ما دو چیز است یک غفلت دوم شهوت داروی غفلت نماز است یاد و ذکر خدا داروی غفلت است داروی شهوت همسر است، غفلت شهوت نماز ازدواج، دو تا ضعف دو تا دارو دیگر بقیه‌اش آمار چه می‌گوید جامعه شناسی چه می‌گوید هر چه می‌خواهید تحقیق بکنید ما مخالف تحقیقات نیستیم ولی هر چه تاب بخوریم آخرش باید روی این دو تا نکته متمرکز بشویم.

این مطلب متعلق به مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن می باشد


نوشته شده در  یکشنبه 88/9/8ساعت  11:11 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام
... قلب امام خود را با گناه آزرده خاطر نکنیم امام عصر عجل ا.. الان ناظر بر اعمال ما هستند
هم اعمال هم مقدرات ما بر امام عرضه می شود
پیامبر اکرم صلی ا... علیه و آله نظارت کلی بر بشر دارند


نوشته شده در  سه شنبه 88/8/26ساعت  8:45 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام. اگه ساندویچ کسی روی میز باشه... و یه آدم گرسنه و با حیا اونجا باشه...،  
میـره..!؟دور ساندویچ بچرخه...!؟ هی نگاهش کنه...!؟ اگه اینجوری کنه... می گید... مـامـانش خوب تربیـتـش نـکـرده،  ولـی آدم گرسنه و با حیا... اصلا... نگاه هم به اون ساندویچ... که مال اون نیست نمی کنه...، این عفت شکمه.و عفت دامن اینکه... اگر گرسنه هم بود و زیبایی ام دید 400)width=400;">، نگاشم نکنه
...  جوونی که نگاه می‌کنه، چشم چرانی می‌کنه، فرض کنین که این کارها حلال حلال هم باشه، اما بالاخره متمرکز نیست چون آدم هی تحریک می‌شه و هر وقت تحریک شد که آدم نمی‌توونه هر لحظه خودش رو ارضاء کنه این خورد می‌شه مثل آدمی که پول نداره جلوی مغازه کباب فروشی هم وایستاده هی دهنش پر آب می‌شه  و قورتش می‌دهه بابا پول نداری برو این هم پول نداره هم جلوی دکان کبابی وایستاده. (نگاه به نامحرم) مثل چرتی که راننده یک لحظه چرت می‌زند سرمایه‌اش از دستش می‌رود؛ مسئله را ساده نگیرید قرآن می‌فرماید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ» به مردم بگوئید نگاه نکنید یعنی اگر نگاه افتاد چشم‌تان را پیش بکشید نمی‌گوید که(لا تنظروا) چشم‌ات را ببند و راه برو، زل نزن.مرد پاک و زن پاک کسی است که با توجه به اینکه توی خیابان و کوچه آدم زیاد می‌بیند اما هیچکدام از این آدمها پرونده‌ای توی مغز ایشان نداشته باشند. قسمت اول از (از سخنرانی آقای پناهیان) و قسمت دوم از(از سخنرانی آقای قرائتی
http://www.gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=222&query=از%20شهوت%20هم%20کلاه%20سرشان%20رفته&exa )
 


نوشته شده در  سه شنبه 88/3/5ساعت  2:8 عصر  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام    اگه پدری برای فرزندش مطلبی رو صلاح بدونه، اون بچه با پدرش دشمن می شه؟ پشت سر پدرش بد میگه؟ پدرش رو تخریب شخصیت می کنه؟ یا اگر مادری برای بچه مریضش، غذای مناسب اونو تدارک ببینه، بچه چون دلیل پخت اون غذای ویژه رو نمی دونه یا چون آن غذا رو دوست نداره باید مادر خودشو دشمن بدونه؟اگر اینطور کنه ناشکری نعمت امروز کرده و ناراحتی پدر و مادرو خریده  و دشمن رو شاد کرده و بعد ها از نادانی خود افسوس و غصه نصیبش می شه ...
اگه ما فقط 
اشکال تراشی کنیم« نه انتقاد و همت با هدف رشد» دیگه عادت  می کنیم به عیب جویی و نمی تونیم خوبی ها و پیشرفتهای کشورمونو ببینیم.در هر شغلی که هستیم (کارمند، خانه دار، محصل، دانشجو، و حتی بی شغل چون بالاخره مسیری هست که همه مان باید برویم  و این مشاغل دنیا اصلا ربطی به مسیری که قرار است برویم ندارد.)  در حد توان تلاش کنیم تا اول نواقص خودمونو رفع کنیم .
آخه رواست بچه های پدر-ی که فقط مسئولیت یک خانواده رو داره و تمام توانش همونه که به کار بسته و به خونه آورده - تمام خدمات پدر و از اون مهمتر وجود پدر رو نادیده بگیرند و فقط اعتراض کنن فقط گله کنن و از کمبودها شکایت کنن و ندونن  وجود پدر و هرآنچه از خوبی داره با تمام نداشته هایش گرانبهاست و هیچ جای دنیا پیدا نمی شه . در مورد کشورمون هم همینه...« ...این را به همه عرض میکنیم. همه مراقب باشند یکدیگر را تخریب نکنند. این فضاى تخریب، فضاى خوبى نیست... ...اگر شما خیال میکنید که شما بیائید بنشینید و فلان مسئول یا فلان جریان را مذمت کنید، مردم لذت میبرند و خوششان مى‏آید، اشتباه میکنید. مردم از فضاى تخریب خوششان نمى‏آید...  
خطبه های نماز جمعه تهران روز هجدهم رمضان مقام معظم رهبری». بعضی وقتها بدون اینکه متوجه باشیم مار در آستین می شیم، زبان دشمن می شیم چطور؟ قبل از اینکه ابراز عقیده و قضاوت حق به جانب کنیم حرفهامونو با خودمون مرور کنیم ، اگه دیدیم دشمن با شنیدن اون حرفها ما رو سیاهی لشکر خودش می بینه، بازم اون حرفها رو می زنیم!؟ پس مهمه ما چی می گیم حتی  اگه خیلی آدم مهمی نیستیم...


نوشته شده در  سه شنبه 88/2/22ساعت  10:43 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام.  اولا در قرآن آمده (وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاماً)  حفظ وحدت کنیم، ما همه پیامبرمان صلی ا..علیه و آله  را دوست داریم، اهل بیت ایشان را دوست داریم . دوم اینکه  اگر یک نفر اشتباه کرده... به پایش نوشته می شود... اما فـقــط بـرای خـودش.؛ نمی توانیم تجسس و کنکاش کنیم و قبیله و شهر و کشورش را زیر سوال ببریم به خـاطـر یـک نـفـر... موفق باشید خدانگهدار


نوشته شده در  دوشنبه 88/1/31ساعت  9:4 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

سلام ...ما یکبار سوار هواپیما بودیم. همه را پیاده کردند. گفتیم: چه خبر است؟ مواد منفجره است؟ تروریست در هواپیما است؟ گفتند: نه! یک سوسک یا یک موش داخل رفته است. گفتم: این همه مسافر و بار را خالی می‌کنید به خاطر یک سوسک، به خاطر یک موش؟ گفتند: بله! خوب شما نمی‌دانید موش چه می‌کند؟ گاهی موش یک سیم را می‌جود، رابطه‌ی خلبان با فرودگاه قطع می‌شود. همه‌ی محاسبات به هم می‌ریزد. گاهی یک موش بد اخلاقی می‌آید سیم اخلاص را می‌جود، رابطه‌ی ما با خدا قطع می‌شود. یک عمری فکر کردیم کار‌هایمان درست است، معلوم نبوده که در روح ما یک موشی بوده که آن موش سیم را جویده است. یعنی ما رابطه‌مان با خدا قطع شده است. این کارها برای خدا نبوده، برای نفس بوده است. مسائل خیلی ریز است...  http://www.gharaati.ir/show.php?page=darsha&id=1877 


نوشته شده در  پنج شنبه 88/1/27ساعت  11:27 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

بسم الله الرحمن الرحیم

رنجیده ام!!!؟ «حسبنا الله ونعم الوکیل»
خدا گفته
حتی نمکت را هم از من بخواه .
حتما دیگران را ببخشیم، اما درست به وقتش به جا، من بعضی وقتها سریع می بخشیدم، سریع. نتیجه خوبی نگرفتم، حتی اصلا طرف متوجه نمی شد کارش  اشتباه بوده وهرگز برای کاری که حتی من مقصر نبودم مرا نمی بخشید گاهی بعضی آدم ها باعث می شوند آدم بد جوری برنجد با این وجود بخشیدن خیلی خوبه
اما با بخشش کسی را به بد کردن تشویق نکنیم. ظلم نکنیم انشا الله که ظلم هم نمی بینیم
از تو حرکت از خدا برکت، درسته باید ببخشیم، اما زود بخشیدن بعضی ها باعث استنباط بد می شود
(شاید چند دقیقه طول بکشد شایدچند ساعت اما کسی که ظلم کرده باید از ظلمش پشیمان شود یا دیگر ظلم نکند تا بتوان او را بخشید
 اگرهمچنان ظلم کند و از ظلم کردن پشیمان نشود یا برظلم خود اصرار داشته باشد بخشیدن اثر خوبی ندارد انگارکارش تحسین شده  باید از او چیزی هرچند کم ببینیم و ببخشیم ) من که بلد نیستم ولی هر عملی جواب خاص دارد
واگذار کردن به خدا هم راه اصلی است . وقتی دستمان به جایی نمی رسد به هیچ جا حتی متوجه کردن طرف به اشتباهش میتوانیم به خدا بگیم: خدا من از اولش به خاطر تو با او مدارا کردم الان در دلم او را بخشیدم ولی جواب کاری که به من کرده را خودت بده
(حتی گفتند)با توکل زانوی اشتر ببند. اگر ماهم در مقابل بدی کینه به دل بگیریم و بدی کنیم هیچ فرقی با طرف نداریم وبا کینه به دل گرفتن باعث گناه خود شده ایم. در دل ببخشیم و اگردر طرف ابراز پشیمانی دیدیم به زبان هم او را ببخشیم.
گاهی اختلا فات سراینه که نمی شینیم بدون عصبانیت با منطق وبی غرض با هم صحبت کنیم شاید دوطرف صاحب حق باشند وقصد ظلم هم نداشته باشند اشکالمان اینه که همان چیزی را که باید به طرفمان بگیم تا مسئله حل بشه پشت سرش می گیم(غیبت می کنیم= یعنی گوشت مرده می خوریم)
هم ظالم گیر است هم مظلوم خداکنه هیچ کدام نباشیم به خودمون هم ظلم نکنیم با گناه خوب است بلد بشیم نه بد کنیم نه بگذاریم بی جهت کسی در ظلم به ما قدرت بگیرد ، اینطور ما عادت می کنیم به ظلم پذیری واو عادت به ظلم کردن هم به ما هم به دیگران.
خداحافظ


نوشته شده در  شنبه 88/1/22ساعت  12:0 صبح  توسط  
  نظرات دیگران()

<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فقط روزی یه دونه
بازی ها جدّی گرفته شده وجدّی ها بازی
از گرسنگی، تشنگی گله و شکایت نداشتند، بلکه از اینکه پرده حجاب از
رابطه من و خدا - سختی های زندگی
اگه امام الان کنارت بود
نگاه
حواست جمع باشد
آخر خوبی ها
اگر دعا کنم چه می شود
بر ضریحت ای امام مهربان
نظر امام خمینی (ره) درباره موسیقی
خانواده! خانواده! خانواده!
مَحَبَّةً مِنِّی‏
دو نوع آرامش در قرآن داریم یک آرامش مادی و آرامش معنوی
عین ا... الناظره
[همه عناوین(80)][عناوین آرشیوشده]